تبلیغات
دانستن حق شماست - درمان درد شانه


درباره وبلاگ:


آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها :


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:




درمان درد شانه

نوشته شده توسط:علی عباسی
شنبه 8 بهمن 1390-06:44 ق.ظ

درمان درد شانه, آرتروز شانه, ماساژ شانه, درمان درد کتف

 

در این قسمت 6 تمرین برای درمان درد شانه آموزش داده می شود كه به راحتی و بدون هیچ ابزار خاصی می توانید در خانه یا اداره انجام دهید.

 

1-تاب دادن بازوها:صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید و به آرامی دستها را به سمت جلو و عقب تاب دهید و هر بار دامنه این نوسان را بیشتر كنید.حركت تاب دادن را روزی دو بار,صبحها و شبها و هر بار 50 تا 100 مرتبه تكرار كنید.

 

2-بلندكردن اشیا: صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید و نیم تنه فوقانی را به سمت جلو خم كنید.دستها را چنان به جلو بیاورید كه گویی می خواهید جسمی را از زمین بلند كنید.این حركت را دو بار در روز ,صبحها و شبها و هر بار 30 تا 60 حركت انجام دهید.

 

3-لمس كردن دیوار:بایستید و تصور كنید كنار یك دیوار ایستاده اید و چنان دست خود را بالا بیاورید تا به آخرین حد برسد(گویی بالای دیواری را گرفتید)این حركت را در جهت عكس یعنی از بالا به پایین هم انجام دهید.در هر نوبت این حركت را 20 تا 30 بار تكرار كنید.

 

4-بالا انداختن شانه ها:آرنج را خم كنید تا 90 درجه به وجود آید سپس با قدرت شانه ها را به بالا بیندازید.این حركت را دو بار در روز و هر بار 50 تا 100 بار انجام دهید.

 

5-گشودن بالها: صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید ودستها را صاف به طرفین باز كنید.بطوری كه زاویه 90 درجه بین بازوها و بالا تنه به وجود آورید.پس از 5 تا 10 ثانیه دستها را به حالت عادی درآورید.این حركت را 30 تا 50 بار در روز انجام دهید.

 

6-لمس كردن پشت گردن:می توانید نشسته یا ایستاده این حركت را انجام دهید.با دست چپ و راست پشت گردن را لمس و مالش دهید.این حركت را دو بار در روز و هر بار 50 مرتبه تكرار كنید.



تاریخ آخرین ویرایش:- -