تبلیغات
دانستن حق شماست - درمان خشكی گردن


درباره وبلاگ:


آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها :


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:




درمان خشكی گردن

نوشته شده توسط:علی عباسی
یکشنبه 9 بهمن 1390-03:23 ق.ظ

درد گردن, خشکی گردن, درمان خشکی کردن

 

6 تمرین برای درمان خشكی گردن در ادامه مطلب آموزش داده می شود.می توانید یك یا چند تمرین را در هر روز انجام دهید.تعداد تكرار 12 تا 16 مرتبه برای هر حركت است.

 

مرحله الف:از درد نترسید,به آرامی گردن را در خلاف جهتی كه ماهیچه كشیده شده حركت دهید تا ماهیچه كشیده شده كمی كشیده شود.با چرخاندن گردن آن را مالش دهید.ابتدا با فشار مختصر,نقطه دردناك را بمالید.بهتر است ابتدا از انگشت شست استفاده كنید و سپس با كف دست ماساژ دهید.در همین حین سر خود را پایین  بیاورید,سپس به آرامی به عقب برگردانید.

 

مرحله ب:بایستید و مشتهای خود را گره كرده و آرنجهای خود را خم كنید.سپس با قدرت هر چه تمامتر بازوها را رو به عقب خم كنید.

به عنوان حركت بعدی در همان حال سر خود را رو به جلو و عقب كج كنید.سپس بعد از خم كردن سر رو به جلو به آرامی سر خود را رو به بالا بیاورید و با قدرت به عقب خم كنید.

حالا با حالت باز بودن پاها از یكدیگر بایستید.مشت خود را گره كرده و آرنج را كمی خم كنید.بدن خود را به سمت راست بچرخانید.در همین حین مشت دست چپ خود را رو به جلو و سمت راست پرتاب كنید و حالا بدن را به سمت چپ بچرخانید و مشت دست راست خود را رو به جلو و چپ پرتاب كنید.پس از هر حركت بدن را به حالت عادی برگردانید.

حركت 3:در حالت عادی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید.دستها را به سمت بالا بیاورید و آنقدر بكشید تا بازوها صاف شود.كف دستها باید رو به بالا باشد.سر خود را به سكت عقب بكشید.

 

حركت 4:با دستان آویخته بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید.حال بدن خود را به سمت جلو خم كنید و به بازوها كمی زاویه بدهید.بالا تنه خود را به سمت چپ بچرخانیدو پشت سر خود را با دست راست بگیرید.سپس سر خود را طوری بچرخانیدكه گویی جایی در آسمان را نگاه می كنید.در همین حال چشمان خود را به سمت بالا و پایین حركت دهید,حالا همین حركت را با سمت راست انجام دهید.

 

حركت 5:در حالت ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید.سپس شانه ها را بالا آورده و به سمت عقب بكشید و شل كنید تا به حالت اول برگردد.

 

حركت 6:آرام بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید و هر دو دست را پشت گردن بگذارید,بطوری كه انگشتان هر دو دست در هم قفل باشد.با آرامی سر خود را به عقب برگردانید.و در همین حال با دستها مانع خم شدن سر به عقب شوید.این حركت را چندین بار انجام دهید.



تاریخ آخرین ویرایش:- -